Wednesday, April 21, 2010

Penarik kereta maut berlumba

SHAH ALAM: Seorang penarik kereta dipercayai berlumba, maut selepas kenderaan dipandunya hilang kawalan sebelum melanggar pokok dan terhumban dalam longkang di Kilometer 13.2 Lebuhraya Persekutuan di sini, kelmarin.

TERBALIK...kereta mangsa yang terbabit kemalangan, semalam. Gambar dirakam menggunakan telefon bimbit.
TERBALIK...kereta mangsa yang terbabit kemalangan, semalam. Gambar dirakam menggunakan telefon bimbit.
Dalam kejadian jam 10.45 malam, mangsa berusia 23, mati di tempat kejadian akibat parah di seluruh badan.


Difahamkan beberapa saksi yang melihat kejadian itu mendakwa mangsa dipercayai berlumba dengan sebuah kenderaan lain sebelum kereta Proton Satria Neo itu hilang kawalan dan terbabas.


Jurucakap polis berkata, ketika kejadian, mangsa memandu kenderaan dari arah Klang menuju ibu kota.


“Kami percaya kenderaan ini dipandu laju berikutan kesan brek di laluan tengah sehingga 80 meter ke arah sebatang pokok yang dirempuh mangsa di bahu kiri jalan.


“Kesan rempuhan kuat itu, kenderaan mangsa melambung sebelum terjatuh dalam longkang sejauh 17.3 meter menyebabkan dia parah di kepala dan badan,” katanya di sini, semalam.


Mayat mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) untuk bedah siasat sebelum diserahkan kepada ahli keluarganya untuk pengebumian.


Jurucakap berkata, polis mengambil sampel darah mangsa untuk dihantar ke Jabatan Kimia untuk ujian dadah serta alkohol untuk memastikan kemungkinan ketika kejadian mangsa memandu di bawah pengaruh alkohol atau tidak.

1 comments:

zulkbo said... [Reply to comment]

salam saudara..
innalillah..
cermat bila memandu
jalan raya bukan tempat berlumba..
jadikan iktibar..

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails