Tuesday, November 5, 2013

test

test

Wednesday, August 14, 2013

GAMBAR: Tangisan Atilia Di Pagi Syawal…

Jangan Bersedih Atilia...


GAMBAR: Tangisan Atilia Di Pagi Syawal…


HIDUP ini penuh cabaran dan dugaan...Itulah yang dirasai penyanyi terkenal Atilia.

Seperti yang kita tahu, bekas suaminya iaitu Ariff Johan Abdul Jalil, 38, meninggal dunia sehari sebelum umat Islam menyambut Aidilfitri.

Ariff Johan meninggal dunia akibat penyakit kanser yang dideritainya dan Atilia sendiri berada di sisi ketika Allahyarham menghembuskan nafasnya.

Pasangan itu mendirikan rumah tangga pada 18 Disember 1998 sebelum berpisah kira-kira 10 tahun kemudian. Walaupun tidak lagi bergelar suami isteri, perasaan sayang tetap hadir dalam diri anak penyanyi terkenal, Salamiah Hassan itu.

Justeru bila melihatkan gambarnya di pagi Aidilfitri lalu, kita juga ‘terasa’ kesedihan yang dilaluinya. Tak mengapalah, Allah sayangkan Ariff Johan…kita yang hidup ini perlu teruskan perjuangan.

Semoga Atilia tabah dalam dugaan yang dilaluinya…ini hari dia, hari kita entah bila. Al-Fatihah buat Ariff Johan.

Buat Atilia, kami bersama anda!

suamiatilia

atiliaraya1

Monday, August 12, 2013

Aiman dan Nelydia

Aiman dan Nelydia


Aiman dan Nelydia


PELAKON remaja yang sedang meningkat naik ini bukanlah nama asing dalam industri seni tempatan, bahkan wajah mereka semakin kerap disiarkan di skrin-skrin televisyen.

Mengimbas sejenak penglibatan mereka dalam bidang seni, empunya nama Aiman Hakim Ridza dan Nelydia Senrose ini sebenarnya datang dari latar belakang yang berbeza.

Jika Aiman dikenali kerana program realiti Mentor, Nelydia pula menerusi drama bersiri Spa Q sejak berusia 13 tahun lagi.

Sebagai pendatang baru, mereka perlu bekerja keras supaya terus diterima dalam arena ini. Lebih bermakna, Syawal tahun ini turut di rai dengan penuh kegembiraan.

Beraya di UK

Bagi pelakon yang meningkat naik menerusi drama bersiri Vanila Coklat ini, beraya di luar negara bukan perkara asing untuknya.

Sama seperti tahun ini, dia bersama keluarga telah ke United Kingdom untuk meraikan Aidilfitri di sana.
"Kalau nak ikutkan waktu saya bermain bola dahulu lagi memang dah biasa raya di luar negara, saya juga pernah beraya sendiri di Jepun," katanya.

Tambah Aiman, dia dan keluarga mengambil keputusan ke UK memandangkan kakak dan adiknya turut berada di sana kerana menyambung pelajaran.

"Lagipun atuk dan nenek dah tiada, pada masa yang sama, saudara lain pun beraya di sebelah keluarga yang lagi satu, jadi kami sekeluarga memilih beraya sambil melawat mereka di sana sahaja," katanya bertolak ke UK pada pagi raya yang lalu.

Berkongsi pengalaman beraya di luar negara, kata Aiman, meskipun sambutannya amat berbeza dari berada di Kampung, namun kekurangan tersebut tidak terlalu dirasai kerana keluarga berada di sini.

"Kami pergi sekeluarga jadi tidaklah terasa sangat, lagipun, mak turut membawa juadah dari rumah untuk dimakan di sana," katanya berada selama tiga minggu di UK.

Ditanya juadah raya pilihannya, akui Aiman, sebelum neneknya meninggal dunia, dia amat menggemari Rendang dan Ayam Pudina hasil air tangan arwah neneknya itu.

"Tapi sekarang saya dah kurang makan rendang sejak nenek tiada, cuma saya akan makan lemang dan ketupat," katanya yang beraya di Johor atau Penang mengikut sebelah ibu dan ayahnya jika tidak ke luar negara.

Jadi Erra Fazira

Meskipun berjauhan dari saudara-mara tercinta, jelas Aiman, dia tidak pernah melupakan mereka.

"Keluarga saya besar, jadi setiap kali menyambut hari raya memang meriah. Ada sahaja program yang kami susun.

"Tapi yang tidak boleh saya lupakan ketika saya masih kecil, kami adakan pertandingan ratu cantik. Masa tu, saya jadi Erra Fazira, bayangkan yang lelaki jadi perempuan, yang perempuan jadi lelaki.

"Kami bersolek dan saya sendiri kena pakai dress, memang kelakar. Cuma, yang paling teruk bila kami dilelong, mati-mati saya ingat memang kena lelong betul-betul, apalagi, menangis-nangis la saya," katanya sambil ketawa mengingatkan kenangan lalu.

Ditanya adakah dia akan mengadakan majlis rumah terbuka setelah sampai di Malaysia, kata Aiman, dia tidak membuat rumah terbuka tahun ini.

"Saya di UK sahaja tiga minggu, jadi tak sempat nak buat rumah terbuka, bagaimanapun, kepada peminat, saya akan cuba buat satu majlis beraya bersama mereka nanti," katanya yang memilih untuk sederhana sahaja setiap kali beraya.

Dalam pada itu, pelakon Rindu Bertamu di Abu Dhabi ini juga, tidak ketinggalan menyediakan duit raya buat anak buahnya.

"Alhamdulillah, ada rezeki lebih memang adalah bahagian untuk mereka," kata Aiman lebih selesa menyuruh emaknya membelikan baju raya untuknya.

Berkongsi perkembangan terbarunya pula, akui Aiman dia kembali sibuk selepas raya.

Pun begitu, meskipun tawaran lakonan diterima agak rancak, ujar Aiman, dia masih belum membuat sebarang keputusan.

"Begitu jugak untuk berlakon filem, memang ada terima tawaran, tetapi saya perlu pilih material yang sesuai.

Sebelum ini saya pernah buat silap kerana pilih watak yang kurang baik, jadi saya tidak mahu ulang kesilapan itu," katanya yang muncul menerusi cerekarama Raya Pak Pong pada hari raya pertama ini.

Kesihatan Nelydia terjejas  

Berbeza pula dengan pelakon remaja yang berasal dari Kelantan ini, kerana komitmen terhadap kerja, dia terpaksa pulang ke kampung pada hari raya kedua.

"Tahun ini memang rezeki berlakon melimpah ruah, tapi tak sangka pula berlarutan sehingga hari raya.

"Lagipun sepanjang Ramadan ni, memang saya terikat dengan penggambaran sahaja, jadi walaupun habis sebelum raya pertama tetapi saya tidak pasti pukul berapa," kata empunya nama Nelydia Senrose ini.

Bicara pelakon berusia 19 tahun ini juga, dek kerana jadual kerjaya yang terlalu padat, kesihatannya turut terjejas.
"Sebelum ini saya tidak pernah menjalankan penggambaran secara berterusan di bulan Ramadan, bukan nak merungut tetapi tahun ni saya betul-betul penat sehingga deman," katanya berhadapan dengan dua penggambaran iaitu Syurga Tanpa Bidadari dan Setia Hujung Nyawa.

Ditanya bagaimana persiapan rayanya tahun ini, ujarnya, dia memberi sepenuh kepercayaannya kepada mamanya.

"Saya serahkan semuanya kepada mama, lagipun saya sibuk, memang tak sempat nak buat persiapan sendiri.

"Tapi mama faham apa yang saya nak dan saya pula jenis tak kisah, ikut jer pilihan dia," kata anak ketiga dari tujuh beradik ini.

Dalam pada itu, akui Nelydia, setiap kali Syawal menjelma, dia pasti terkenang memori lima tahun lalu di mana arwah

Erra Fazira Ajar Anak Belajar Hidup Berdikari

Erra Fazira Ajar Anak Belajar Hidup Berdikari


Erra Fazira Ajar Anak Belajar Hidup Berdikari


PELAKON dan penyanyi Erra Fazira mula mengajar anaknya iaitu Engku Aleesya Engku Emran yang berusia empat tahun untuk belajar membuat keputusan sendiri dalam sesuatu perkara.

Erra atau nama sebenarnya Fazira Wan Chik, 39, berkata, dia ingin mendidik anaknya itu sebagai seorang yang berdikari dengan membuat keputusan bijak apabila besar kelak.

“Kalau boleh saya mahu Aleesya tahu erti berdikari dan pandai membuat keputusan dalam hidupnya.

“Jadi pada awal usia muda sebegini saya sudah mengajar dia membuat keputusan sendiri. Tetapi tidaklah mengajarnya secara drastik.

“Sebagai contoh dalam pemilihan baju yang dipakai, saya memberi dia dua atau tiga pilihan, kemudian dia yang akan pilih baju apa yang diinginkannya,” katanya kepada mStar Online..Tambah Erra, sehingga kini dia cukup gembira apabila melihat Aleesya semakin faham dengan setiap tindakan yang dibuatnya.

Sementara itu, mengenai sambutan Hari Raya pula, Erra hanya menyambut secara sederhana.

“Raya saya setiap tahun sederhana sahaja. Cuma Aleesya saja yang lebih teruja, biasalah kanak-kanak.

“Tetapi apa yang menggembirakan saya, perniagaan hamper yang dijalankan sepanjang bulan Ramadan lalu mendapat sambutan yang sangat menggalakkan.

“Alhamdulillah, ia adalah peningkatan saya dalam perniagaan ini dan mungkin akan dikembangkan lebih meluas lagi pada tahan depan, Insya-Allah,” tuturnya.

Dalam perkembangan lain, Erra telah pun berangkat ke beberapa negara Eropah pada sambutan raya ketiga lalu bagi menjalani beberapa penggambaran drama dan telefilem arahan Erma Fatima.

Erra bersama Umie Aida, Elfira Loy dan Baim Wong akan berada di sana selama dua minggu. – mStar

Sunday, August 11, 2013

Tasha Shilla Tidak Teruja Sambut Aidilfitri

Tasha Shilla Tidak Teruja Sambut Aidilfitri


Tasha Shilla Tidak Teruja Sambut Aidilfitri


PELAKON Tasha Shilla mengakui tidak terlalu teruja menyambut Hari Raya kali ini berbanding tahun pertama bergelar artis.

Tasha, 26, berkata, segala persiapan raya dibuat secara sederhana.

“Tahun ini merupakan tahun ketiga saya beraya sebagai artis, jadi rasa teruja itu sudah kurang berbanding din awal kemunculan dulu.

“Kalau dulu saya punya baju raya berbelas pasang sampai tidak terpakai, kali ini pula saya tiada beli baju raya kerana baju yang saya beli adalah untuk dipakai pada majlis berbuka puasa,” katanya.

Tambahnya, dia lebih menumpukan kepada keperluan keluarga berbanding diri sendiri.

Dalam pada itu, Tasha berkata sambutan Hari Raya seperti biasa balik ke kampung halaman di Johor.

“Seperti tahun-tahun sebelumnya kami beraya di kampung nenek iaitu di Batu Pahat, Johor.

“Apa yang seronok dapat berjumpa semua sanak saudara yang sememangnya setahun sekali sahaja kami berjumpa,” katanya.
Related Posts with Thumbnails
CLICK FOR DETAILS