Monday, February 28, 2011

Maharaja Lawak tawar hadiah RM600,000 - Raja Segala Raja Lawak -Lawak


 


Program pencarian pelawak terbaik, Maharaja Lawak (MRL) yang akan memulakan siaran setiap Jumaat, pukul 10 malam di Astro Warna (saluran 132) mulai 1 April ini menawarkan hadiah wang tunai RM600,000 kepada pemenang.

Hadiah itu merupakan yang tertinggi dipertaruhkan berbanding dengan program Raja Lawak Astro (RLA) yang secara keseluruhan, menawarkan hadiah berjumlah RM180,000 kepada pemenang.

Daripada jumlah RM180,000, juara menerima wang tunai RM100,000, naib johan (RM50,000) dan tempat ketiga berjumlah RM30,000 serta hadiah-hadiah iringan lain.

MRL yang akan dikemudikan oleh pelakon merangkap pengacara, AC Mizal itu menghimpunkan para peserta terdiri daripada bekas juara dan finalis program RLA dari musim pertama sehingga ke musim ke lima.

Bagaimanapun, RL musim kelima masih belum diputuskan siapakah peserta yang akan bergelar juara kerana Gelanggang Raja Lawak akhir itu akan diadakan bulan depan.

Menurut Pengurus Saluran Astro Warna, Nizam Sani, juara MRL bakal membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM300,000.

“Bagi naib juara pula, pemenang akan membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM200,000 dan pemenang tempat ketiga, RM100,000,” katanya ketika ditemui pada majlis pelancaran MRL di Bora Asmara.

Beliau berkata, antara peserta yang bakal bertanding bagi merebut hadiah lumayan itu ialah Kumpulan Yus dan Tauke.

Katanya, Kumpulan Johan dan Zizan daripada musim pertama, Nabil dan Kumpulan XN3 (musim kedua) dan Kumpulan Sepah, Jihan dan Amir (musim ketiga) juga akan berentap mencuba nasib di MRL.

Selain itu, katanya, Kumpulan Kecik dan Idlan serta Alex dari musim keempat serta juara dan finalis RL musim kelima yang sedang bertanding sekarang, akan turut serta dalam MRL.



Jelasnya, para peserta diberi pilihan sama ada bertanding secara berkumpulan atau solo seperti Jihan, Amir, Alex dan Nabil.

“Pemilihan pemenang bukan terletak di tangan pengundi yang menghantar undian melalui khidmat pesanan ringkas (SMS).

“Untuk MRL, 50 peratus markah peserta datangnya daripada panel juri, selebihnya barulah daripada undian SMS.

“Seperti biasa, peserta yang mendapat markah paling rendah pada setiap minggu akan disingkirkan,” katanya.

Sementara itu, Johan dan Zizan yang merupakan peserta solo RL musim pertama berkata, mereka bergabung untuk menyertai MRL kerana lebih selesa untuk muncul berdua.

Kata Zizan, selama bekerjasama dengan Johan, beliau tidak menghadapi masalah malahan ada keserasian.

“Jadi, kami mengambil keputusan, biarlah bergabung untuk bertanding di MRL. Kami lebih berkeyakinan apabila tampil berdua di pentas,” katanya.

Program Maharaja Lawak akan memulakan siaran mulai 1 April ini pada setiap Jumaat, pukul 10 malam di Astro Warna (saluran 132).

Pengacara

AC Mizal

Senarai Perserta

Yus
Tauke
Johan & Zizan (Jozan)
Nabil
Kumpulan XN3
Kumpulan Sepah
Jihan
Amir
Kumpulan Kecik
Idlan
Alex
Finalis Raja Lawak 5

Hadiah

Juara – Wang tunai RM300,000
Naib Juara – Wang tunai RM200,000
Tempat Ketiga – Wang tunai RM100,000

Sistem Undian

50% Juri
50% SMS

 

suarapeople : Jozan Jozan Jozan!!! pilihan anda sapa plak?

2 comments:

Is Levis said... [Reply to comment]

mcm2 la astro ni. banyak duit tu. jozan kot yg menang. nabil saingan terdekat tapi nabil ni banyak kontroversi la

cham said... [Reply to comment]

AC mizal tak best jadi hos. mesti kacau nya.. macam AF tgk AC jadi hos menyampah.. Bg la orang lain, tak pun sharifah shahira ker.. Otai2 lawak ker. AC TAK BEST

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails