Tuesday, October 18, 2011

Dato M.Karathu Sah Tinggalkan Kelantan


Ketua Jurulatih Kelantan Dato’ M. Karathu dikhabarkan tidak lagi membimbing pasukan The Red Warriors pada musim 2012 selepas jurulatih itu mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan dan berehat panjang untuk luangkan masa bersama keluarga setelah banyak menghabiskan masa bersama kerjaya bola sepaknya.

Jurulatih kelahiran Perak yang telah membawa Kelantan muncul Juara Sumbangsih 2011, Juara Liga Super 2011 dan Naib Juara Piala FA 2011 itu pernah membimbing pasukan Kelantan pada tahun 1993 hingga membawa Kelantan mara ke separuh akhir Piala Malaysia 1993.

“Saya dengan Kelantan sudah sebati dan bersedia bila bila masa untuk membantu Kelantan dalam soal yang lain dan akan datang ke Kelantan untuk membantu seandainya khidmat saya di perlukan oleh Persatuan Bola Sepak Kelantan ( KAFA ) ” Kata Dato’ M Karathu kepada pihak media.

Nama James Peter Butler antara yang disebut sebut oleh penyokong Kelantan untuk menggantikan tugas Dato’ M. Karathu itu..Peter James Butler pernah membawa Kelantan muncul Naib Juara Piala FA pada musim 2009.

tahniah M.Karathu..jasa mu dikenang..berehatlah secukupnya..dan terima kasih atas segala bakti yang dicurahkan kepada pasukan Kelantan untuk musim ini....TRW Fans Love You !

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails