Thursday, November 24, 2011

Maya Karin Kecil Hati Dibandingkan Dengan Lisa Surihani


Kasihan melihat wanita jelita ini. Meskipun dikurniakan rupa paras nan jelita namun hakikatnya dirinya saban malam berteman dengan air mata. Kenaifannnya menjadi musuh diri sendiri sehinggakan dia dijual kepada seorang tauke kelab malam dek kesempitan hidup. Semua itulah yang dilalui oleh aktres berdarah kacukan Melayu-Jerman bagi menghidupkan watak Izzah menerusi filiem bikinan terbaru Osman Ali, ‘Ombak Rindu’.

Menyaksikan sendiri lakonan Maya sebagai Izzah sempena tayangan media filem ‘Ombak Rindu’ terbitan Tayangan Unggul Sdn Bhd (TUSB) semalam (Selasa), Maya nyata menjiwai watak Izzah cemerlang sekali mengenepikan sisi cantik dan glamor dirinya sehingga sampai satu tahap, seolah-olah kita menyaksikan ‘Izzah’ bukan Maya Karin.

Ini jelas menunjukkan begitu terkesannya lakonan Maya dan lebih manis lagi, kejayaan dalam menghidupkan watak ini bermakna misi Maya membuktikan dia sememangnya orang yang tepat melakonkan watak Izzah.

“Perasaan saya berdebar dan teruja menanti filem ini ditayangkan. Kerana sebelum saya memulakan penggambaran filem ini kira-kira setengah tahun yang lalu, saya ada mendengar ada beberapa pihak yang mempersoalkan kredibiliti saya untuk membawa watak Izzah. Mereka menganggap watak Izzah ini lebih sesuai dibawakan oleh pelakon yang memegang watak model dan pelakon terkenal, ‘Mila Amylia’ dalam filem ini, iaitu Lisa Surihani.

Maya menjadikan kritikan dan pandangan pihak tersebut sebagai satu cabaran pada dirinya untuk melakonkankan watak Izzah sebaik mungkin sekaligus membuktikan bahawa percaturan pengarah ‘Cun’ memilihnya sebagai teraju utama sebagi satu pilhan tepat.

Bercerita mengenai filem adaptasi naskah novel karma Fauziah Ashari ini pula, Maya mengakui dia amat tertarik dengan novel tersebut ketika dalam proses mempelajari Bahasa Melayu tujuh tahun lalu dan menyifatkan ‘Ombak Rindu’ sebagai naskah yang sangat bagus.

Maya turut berpesan agar peminat novel tersebut tidak perlu gusar dengan susur cerita filem ini, kerana Osman nyata sensitif dalam pengolahan cerita dan sama sekali tidak merosakkan intipati asal buku tersebut.
“Sebagai pelakon apalagi memegang watak penting dalam filem ini, sudah pasti saya akan melakukan sebaik mungkin agar tidak menghampakan penonton lebih-lebih lagi peminat novel ini sebaik ia ditayangkan nanti,” jelas Maya yang turut mengakui masih belum memikirkan soal mencari pengganti baru sebagai teman hidup.

Bakal menjengah pawagam pada 1 Disember nanti, ‘Ombak Rindu’ dibarisi barisan pelakon hebat seperti Maya Karin, Aaron Aziz, Lisa Surihani, Bront Palarae, Nadiya Nisaa serta ramai lagi.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails