Sunday, May 12, 2013

Hijabista: Dari majalah ke kaca TV



Hijabista:Dari majalah ke kaca TV
Barisan produksi Hijabista TV terbitan Kumpulan Media Karangkraf yang bakal disiarkan di Astro Ria, Ahad ini.

Hijabista: Dari majalah ke kaca TV
Syamil Fahim (dua kanan) bersama Pengurus Besar Red Film, Lina Tan (kiri), Pengurus Saluran Astro Ria, Raqim Ahmad Ramli dan Penerbit Eksekutif Program Hijabista, Kartini Kamalu

JIKA sebelum ini, banyak novel terbitan Kumpulan Media Karangkraf (KMK) diangkat ke layar perak, kini, tiba giliran majalah Hijabista pula.

Hijabista yang merupakan majalah tentang fesyen, gaya hidup dan isu semasa berkaitan dengan wanita berhijab itu kini diterjemahkan ke program TV yang berjudul Hijabista (Hijabista TV).

Empat segmen bagi 13 episod yang bakal ditayangkan di Astro Ria adalah Travel In Style, Bicara Personaliti, Pilihan Editor dan drama bersiri 'Dunia Lola'.

Hijabista TV bakal dikendalikan empat hos baru, iaitu Syakirin Husnal, Yasmin Matthews, Dayah Bakar dan Faatin Akib.

Menurut Ketua Pegawai Operasi KMK, Syamil Fahim Mohd Fahim, Hijabista TV merupakan lakaran sejarah KMK yang bermula dari media cetak ke media elektronik.

"Hijabista TV merupakan sejarah KMK melangkah ke dalam penerbitan TV. Sebelum ini kami lebih kepada media cetak saja tapi dengan Hijabista TV, ia permulaan kepada kami.

"Selepas ini, Insyaallah, beberapa majalah terbitan kami yang lain mungkin akan mengikut jejak Hijabista," katanya kepada Sinar Harian Online ketika ditemui pada sidang media Hijabista TV, hari ini.

Beliau akui yakin Hijabista TV bakal mendapat sambutan ekoran terbitan majalah itu sendiri sudah mendapat tempat di hati pembaca.

"Dari segi keyakinan, majalah itu sendiri mendapat sambutan, apatah lagi bila diterjemah dalam bentuk visual.

"Jika program TV dikenali ramai, ia juga bakal mengangkat majalah Hijabista itu sendiri," katanya.

Selain itu, Editor Majalah Hijabista, Nursuziana Zulkifli bersama empat penata gaya iaitu Nik Nurul Jannah Mohd Amin, Nasyirah Saleh, Nur Farhana Abdul Halim dan Nuraini Muhamad Daulay turut terlibat memberi sentuhan bagi 13 episod ini.

Program yang mendapat kerjasama Sunsilk dan Astro itu bakal menemui penonton setiap Ahad bermula 12 Mei ini di saluran Astro Ria, jam 7 malam.

Sementara siaran ulangan Hijabista TV pada setiap Jumaat jam 5 petang.


0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails