Thursday, June 20, 2013

Anugerah Bukan Dikejar Amani

Amani


Anugerah Bukan Dikejar Amani


PETALING JAYA – Pelakon Sharifah Amani memberitahu tidak pernah mengejar sebarang anugerah atau penghargaan bagi mengiktiraf kerjayanya sebagai seorang anak seni.

Amani atau nama sebenarnya Sharifah Amani Syed Zainal Rashid Al-Yahya, 27, berkata, apa juga peranan yang dibawanya sama ada di dalam filem atau pun drama dibuat dengan penuh minat dan ikhlas tanpa mengharapkan sebarang imbuhan.

“Saya berlakon bukan untuk memenangi anugerah kerana jika perkara itu menjadi keutamaan maka pekerjaan yang dilakukan itu tidak ikhlas.

“Saya percaya jika kita jujur dan memberikan yang terbaik dalam melakukan kerja, penghargaan itu akan datang dengan sendiri,” katanya kepada mStar Online.

Amani sebelum ini telah diumumkan sebagai Pelakon Wanita Terbaik menerusi drama Selagi Cinta Berzikir pada Anugerah Tribute P. Ramlee yang diadakan pada 8 Jun lalu di Panggung Sari, Istana Budaya.

Dalam pada itu, Amani berkata, sesuatu kemenangan yang diterimanya merupakan satu bonus selain menjadi peringatan agar dia dapat memberikan sesuatu yang terbaik kepada karya-karya lain selepas ini.

Jelas Amani, mendapat pengiktirafan tidak bererti seseorang artis itu boleh mendabik dada kerana ia tidak akan membawa karier seseorang itu ke tahap yang lebih tinggi.

“Menang atau kalah adalah adat pertandingan dan rezeki namun itu tidak bererti kita boleh bermegah atau berputus asa dengan apa yang kita lakukan,” ujarnya.

Dalam perkembangan lain, Amani sedang sibuk di lokasi dengan filem terbaharunya berjudul Sindiket arahan Bade Azmi yang sedang menjalani penggambaran di Sabah.

“Saya sentiasa seronok dapat bekerjasama dengan Bade kerana beliau adalah seorang yang sangat berkaliber dan fokus terhadap apa yang dilakukannya,” kata Amani. - mStar Online

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails