Monday, August 12, 2013

Aiman dan Nelydia

Aiman dan Nelydia


Aiman dan Nelydia


PELAKON remaja yang sedang meningkat naik ini bukanlah nama asing dalam industri seni tempatan, bahkan wajah mereka semakin kerap disiarkan di skrin-skrin televisyen.

Mengimbas sejenak penglibatan mereka dalam bidang seni, empunya nama Aiman Hakim Ridza dan Nelydia Senrose ini sebenarnya datang dari latar belakang yang berbeza.

Jika Aiman dikenali kerana program realiti Mentor, Nelydia pula menerusi drama bersiri Spa Q sejak berusia 13 tahun lagi.

Sebagai pendatang baru, mereka perlu bekerja keras supaya terus diterima dalam arena ini. Lebih bermakna, Syawal tahun ini turut di rai dengan penuh kegembiraan.

Beraya di UK

Bagi pelakon yang meningkat naik menerusi drama bersiri Vanila Coklat ini, beraya di luar negara bukan perkara asing untuknya.

Sama seperti tahun ini, dia bersama keluarga telah ke United Kingdom untuk meraikan Aidilfitri di sana.
"Kalau nak ikutkan waktu saya bermain bola dahulu lagi memang dah biasa raya di luar negara, saya juga pernah beraya sendiri di Jepun," katanya.

Tambah Aiman, dia dan keluarga mengambil keputusan ke UK memandangkan kakak dan adiknya turut berada di sana kerana menyambung pelajaran.

"Lagipun atuk dan nenek dah tiada, pada masa yang sama, saudara lain pun beraya di sebelah keluarga yang lagi satu, jadi kami sekeluarga memilih beraya sambil melawat mereka di sana sahaja," katanya bertolak ke UK pada pagi raya yang lalu.

Berkongsi pengalaman beraya di luar negara, kata Aiman, meskipun sambutannya amat berbeza dari berada di Kampung, namun kekurangan tersebut tidak terlalu dirasai kerana keluarga berada di sini.

"Kami pergi sekeluarga jadi tidaklah terasa sangat, lagipun, mak turut membawa juadah dari rumah untuk dimakan di sana," katanya berada selama tiga minggu di UK.

Ditanya juadah raya pilihannya, akui Aiman, sebelum neneknya meninggal dunia, dia amat menggemari Rendang dan Ayam Pudina hasil air tangan arwah neneknya itu.

"Tapi sekarang saya dah kurang makan rendang sejak nenek tiada, cuma saya akan makan lemang dan ketupat," katanya yang beraya di Johor atau Penang mengikut sebelah ibu dan ayahnya jika tidak ke luar negara.

Jadi Erra Fazira

Meskipun berjauhan dari saudara-mara tercinta, jelas Aiman, dia tidak pernah melupakan mereka.

"Keluarga saya besar, jadi setiap kali menyambut hari raya memang meriah. Ada sahaja program yang kami susun.

"Tapi yang tidak boleh saya lupakan ketika saya masih kecil, kami adakan pertandingan ratu cantik. Masa tu, saya jadi Erra Fazira, bayangkan yang lelaki jadi perempuan, yang perempuan jadi lelaki.

"Kami bersolek dan saya sendiri kena pakai dress, memang kelakar. Cuma, yang paling teruk bila kami dilelong, mati-mati saya ingat memang kena lelong betul-betul, apalagi, menangis-nangis la saya," katanya sambil ketawa mengingatkan kenangan lalu.

Ditanya adakah dia akan mengadakan majlis rumah terbuka setelah sampai di Malaysia, kata Aiman, dia tidak membuat rumah terbuka tahun ini.

"Saya di UK sahaja tiga minggu, jadi tak sempat nak buat rumah terbuka, bagaimanapun, kepada peminat, saya akan cuba buat satu majlis beraya bersama mereka nanti," katanya yang memilih untuk sederhana sahaja setiap kali beraya.

Dalam pada itu, pelakon Rindu Bertamu di Abu Dhabi ini juga, tidak ketinggalan menyediakan duit raya buat anak buahnya.

"Alhamdulillah, ada rezeki lebih memang adalah bahagian untuk mereka," kata Aiman lebih selesa menyuruh emaknya membelikan baju raya untuknya.

Berkongsi perkembangan terbarunya pula, akui Aiman dia kembali sibuk selepas raya.

Pun begitu, meskipun tawaran lakonan diterima agak rancak, ujar Aiman, dia masih belum membuat sebarang keputusan.

"Begitu jugak untuk berlakon filem, memang ada terima tawaran, tetapi saya perlu pilih material yang sesuai.

Sebelum ini saya pernah buat silap kerana pilih watak yang kurang baik, jadi saya tidak mahu ulang kesilapan itu," katanya yang muncul menerusi cerekarama Raya Pak Pong pada hari raya pertama ini.

Kesihatan Nelydia terjejas  

Berbeza pula dengan pelakon remaja yang berasal dari Kelantan ini, kerana komitmen terhadap kerja, dia terpaksa pulang ke kampung pada hari raya kedua.

"Tahun ini memang rezeki berlakon melimpah ruah, tapi tak sangka pula berlarutan sehingga hari raya.

"Lagipun sepanjang Ramadan ni, memang saya terikat dengan penggambaran sahaja, jadi walaupun habis sebelum raya pertama tetapi saya tidak pasti pukul berapa," kata empunya nama Nelydia Senrose ini.

Bicara pelakon berusia 19 tahun ini juga, dek kerana jadual kerjaya yang terlalu padat, kesihatannya turut terjejas.
"Sebelum ini saya tidak pernah menjalankan penggambaran secara berterusan di bulan Ramadan, bukan nak merungut tetapi tahun ni saya betul-betul penat sehingga deman," katanya berhadapan dengan dua penggambaran iaitu Syurga Tanpa Bidadari dan Setia Hujung Nyawa.

Ditanya bagaimana persiapan rayanya tahun ini, ujarnya, dia memberi sepenuh kepercayaannya kepada mamanya.

"Saya serahkan semuanya kepada mama, lagipun saya sibuk, memang tak sempat nak buat persiapan sendiri.

"Tapi mama faham apa yang saya nak dan saya pula jenis tak kisah, ikut jer pilihan dia," kata anak ketiga dari tujuh beradik ini.

Dalam pada itu, akui Nelydia, setiap kali Syawal menjelma, dia pasti terkenang memori lima tahun lalu di mana arwah

1 comments:

sherlina halim said... [Reply to comment]

Pengen yang lebih seru ...
Ayo kunjungi www.asianbet77.com
Buktikan sendiri ..

Real Play = Real Money

- Bonus Promo Red Card pertandingan manapun .
- Bonus Mixparlay .
- Bonus Tangkasnet setiap hari .
- New Produk Sabung Ayam ( minimal bet sangat ringan ) .
- Referal 5 + 1 % ( seumur hidup ) .
- Cash Back up to 10 % .
- Bonus Royalty Rewards setiap bulan .

Untuk Informasi lebih jelasnya silahkan hubungi CS kami :
- YM : op1_asianbet77@yahoo.com
- EMAIL : melasian77cs@gmail.com
- WHATSAPP : +63 905 213 7234
- WECHAT : asianbet_77
- SMS CENTER : +63 905 209 8162
- PIN BB : 2B4BB06A / 28339A41

Salam Admin ,
asianbet77.com

Download Disini

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails