Thursday, October 20, 2011

Irfan bimbang Selangor mampu bangkit kecewakan Terengganu

BAGI Terengganu dan Negeri Sembilan 'Debaran 90 minit' tetap menakutkan dan tidak mahu situasi selesa dinikmati mereka ketika ini diragut lawan masing-masing menjelang saingan separuh akhir kedua, Sabtu ini.

Irfan Bakti jelas belum mahu berseronok dengan modal dua jaringan Abdul Manaf Mamat sebagai jaminan mereka akan layak ke final Piala Malaysia pada 29 Oktober ini, sebaliknya akur Selangor akan kembali dengan corak taktikal menyerang di Kuala Terengganu.
Kali terakhir Terengganu layak ke final ialah pada 2001. "Masih ada lagi 90 minit di Kuala Terengganu. Kami akan cuba meraih kemenangan di laman sendiri dan layak ke final. Tapi saya masih menghormati Selangor.
"Mereka pasti akan hadir dengan corak taktikal menyerang. Untuk itu, kita juga akan terus beraksi secara menyerang kerana menyerang itu adalah cara bertahan terbaik," kata jurulatih Terengganu itu, kelmarin.

Pandangan itu turut disokong jurulatih Negeri Sembilan, Mohd Azraai Khor Abdullah yang beranggapan 90 minit lagi bakal menjadi penentuan kemaraan skuad Rusa ke final sambil memberi amaran T Team tidak akan mudah tunduk sekali lagi.

Diminta mengulas prestasi Terengganu pada aksi pertama di Shah Alam, Irfan tanpa berselindung menganggap ia adalah persembahan terbaik mereka di tempat lawan, musim ini.

"Bagi saya, jaringan pertama Manaf seawal minit pertama itu menjadi faktor utama kemenangan kita pada perlawanan itu. Ia turut dibantu dengan kemampuan pemain mengekang setiap asakan Selangor sepanjang baki perlawanan," jelas Irfan.

4 comments:

laptop batteries said... [Reply to comment]

it is great news that to be worried about the family and will be interesting.

CT said... [Reply to comment]

Terengganu tetap di hati. Teruskan perjuangan!

Pacifista said... [Reply to comment]

selagi ada peluang masih mampu untuk menebus kekalahan :D

suarakomputer said... [Reply to comment]

ganu nelang pasti menang....

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails