Saturday, November 26, 2011

Neelofa Terima Tawaran Tanpa Henti Sejak "Azura"



Satu per satu tawaran filem yang diterima oleh pelakon baru, Noor Neelofa Mohd Noor (Neelofa), 22, (gambar) selepas dia membintangi filem Azura.

Selepas pertama kali ditawar berlakon dalam filem Azura, dalam masa tidak sampai setahun dia sudah berlakon filem kelima.

“Alhamdulillah, saya bersyukur dengan tawaran yang tidak henti-henti. Namun dalam masa yang sama, saya rasa tidak pelik jika berlakon banyak filem kerana orang lain juga dapat melakukan perkara yang sama seperti saya.

“Dengan lambakan pelakon yang ada sekarang, saya rasa tidak salah untuk mencuba peluang dan rezeki yang datang,” katanya.

Tambahnya: “Saya berterima kasih kepada Abang Aziz M Osman yang mana selepas saya berlakon filem Azura, banyak tawaran yang saya perolehi selepas itu.”

Selepas Azura, dia berlakon dalam filem Hantu Kapcai, Lemak Kampung Santan, SAM dan Taiko yang dijangka memasuki penggambaran pada bulan depan.

Kesemua filem tersebut dijadualkan masuk panggung tahun depan.

Menyentuh tentang filem Taiko, Neelofa akui filem tersebut telah memenuhi impiannya untuk melakonkan babak aksi.

“Sementara menunggu tawaran filem seterusnya, saya ada berangan-angan untuk melakonkan babak aksi. Kebetulan mendapat tawaran filem Taiko, saya anggap ia sebagai suatu bonus.

“Kemungkinan saya akan menyanyi sedikit dalam lagu tema filem ini. Nasib baiklah saya pernah menghadiri kelas vokal pada tahun lepas. Sekurang-kurangnya saya boleh praktikkan apa yang dipelajari sebelum ini sebagai persediaan,” ujarnya.

Beralih kepada topik nyanyian, pelakon drama Kitab Cinta, Tahajjud Cinta dan Jiwa Lara ini akui tidak minat untuk bergelar penyanyi dan kelas vokal yang dihadirinya sebelum ini sekadar suka-suka.

Sebagai persediaan untuk Taiko, Neelofa juga mengaku ramai yang tidak tahu dia merupakan seorang yang lasak dan aktif bersukan serta pernah menyertai sukan tinju sejak tahun lalu, gimrama, tenis dan lompat jauh sewaktu di sekolah.

Selain itu, dia juga bakal sibuk dengan penggambaran program Nona mulai akhir bulan ini dan menjalani penggambaran di Lombok dan Bali, Indonesia.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails