Wednesday, June 12, 2013

Scha Al Yahya Latih Diri Agar Lebih Disiplin

Scha Al Yahya


Scha Al Yahya Latih Diri Agar Lebih Disiplin


KUALA LUMPUR – Pelakon Scha Al Yahya menyifatkan individu yang mempunyai disiplin kerja yang baik mampu memberikan kejayaan tidak kiralah apa sahaja bidang yang diceburi.

Scha atau nama sebenarnya Sharifah Norazean Syed Mahadzir, 30, berkata, dia turut melatih dirinya agar sentiasa berdisiplin dalam setiap kerja yang dilakukan agar prestasi seninya sentiasa berada dalam keadaan baik.

“Dari dahulu lagi saya pastikan saya menjadi seorang yang berdisiplin dengan setiap kerja yang diberi.

“Menjadi lumrah ada kalanya kita terlewat datang ke set penggambaran. Tetapi ada caranya untuk kita ambil hati pengarah semula, iaitu pastikan skrip semua dah hafal dan kita berikan kerjasama yang terbaik dalam lakonan,” katanya.

Tambah Scha yang juga mula berjinak-jinak sebagai pengacara, sikap itu juga pada masa sama dapat menyenangkan pihak lain dalam melunaskan kerja masing-masing.

Sementara itu, pengacara program hiburan Muzik-Muzik (TV3) itu berkata, dia mula berasa seronok mengacarakan program tersebut walaupun masih lagi merasakan belum cukup ilmu di bidang tersebut.

“Bidang pengacaraan masih lagi baru buat saya tetapi saya sukakannya kerana ia disifatkan lebih santai dan otak perlu sentiasa ligat berfikir apa yang perlu diperkatakan terutamanya bagi program berbentuk siaran langsung.

“Seperti di Muzik-Muzik, saya bersyukur mempunyai gandingan yang hebat iaitu AG. Dia banyak mengajar saya teknik-teknik pernafasan serta bahasa-bahasa yang sesuai untuk digunakan ketika mengacara.

“Apa-apa pun banyak lagi benda yang perlu saya pelajari. setakat mengacara beberapa buah program, itu belum cukup untuk saya asah bakat di bidang ini,” tuturnya.

Sebelum ini Scha pernah mengacara program Sehati Berdansa (Astro Ria) dan terbaharu, isteri kepada pelakon Awal Ashaari ini akan digandingkan bersama Datuk AC Mizal mengendalikan acara Anugerah Blokbuster yang akan disiarkan secara langsung pada Sabtu ini.

Acara itu akan diadakan di Stadium Tertutup MBJB (Majlis Bandaraya Johor Bahru), Johor pukul 9.00 malam.

Penonton juga dapat menyaksikannya menerusi saluran Astro Ria. - mStar Online

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails